środa, 29 sierpnia 2012

Zakupowa pomyłka

Byłam dzisiaj w Biedronce (oliwa się sama nie kupi) i zatrzymałam się przy półce z kosmetykami. Na wizazu przemknęło mi kilka razy przed oczętami, że niektóre włosomaniaczki używają biedronkowego kremu BeBeauty z masłem shea. I w tym momencie wpadł na mnie kolega. Znalazłam krem i wrzuciłam go do koszyka, coby nie wyjść na jakąś kosmetykową maniaczkę przed moim znajomym. Zdążyłam tylko zauważyć, że zawiera masło Shea, olej z oliwki, olej avocado, olej z pestek porzeczki, olej z moreli i glicerynę.
A w domu odkryłam, że raczej moje kłaczki na nim nie skorzystają :)


A to sprawca całego zamieszania:







I jego skład, który przed chwilą prześwietliłam:
Aqua woda
Paraffinum Liquid parafina, która "przytrzyma" wodę we włosach, ma działanie antystatyczne i zmiękczające
Glycerin gliceryna [utrzymuje wilgoć]
Cetearyl alcohol emolient, wygładzacz i zmiękczacz
Ceteareth-20 emulgator
Caprylic/Capric Triglyceride działanie nawilżające
Talc talk
Ribes nigrum (Black currant) Seed Oil olej z nasion czarnej porzeczki
Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil olej z pestek moreli, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, zwłaszcza kwasy oleinowy i linolowy.
Olea Europaea (Olive) Fruit Oil Rafinowany olej z oliwek.
Persea Gratissima (Avocado) Oil Olej z awokado tłoczony mechanicznie, rafinowany i winteryzowany (odwoskowany). Olej z awokado bogaty w witaminy, łatwo przyswajany przez skórę, zalecany do skóry wrażliwej i wysuszonej. Działanie: wzmacniające, zmiękczające i nawilżające
Butyrospermum Parkii (Shea) Butter masło shea również cenione w pielęgnacji włosów, ponadto stanowi filtr UVB, odżywia, nabłyszcza
Potassium Phosphate
Cetyl Alcohol emolient
Carbomer składnik o działaniu zagęszczającym (żelującym)
Sodium Hydroxide
Disodium EDTA substancja chelatująca
Parfum
Citronellol
Benzyl Salicylate filtr przeciwsłoneczny, konserwant i subst. zapachowa w jednym
Hydroxycitronellal zapach
Hexyl Cinammal substancja zapachowa
Butylphenyl methylpropional substancja zapachowa, może powodować podrażnienia
Hydroxyisoheksyl 3-cyclohexenecarboxaldehyde
Linalool
 Alphaisomethyl lonone zapach
Methylparaben konserwant
Propylparaben konserwant
2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol

Nie podoba mi się parafina tak wysoko. Za kilka dni będę wydam dokładniejszy osąd (musimy trochę razem pobyć). Jak na razie wklepałam w dłonie.




3 komentarze:

  1. Zawsze możesz zużyć do dłoni, stóp, łokci. Na twarz lepiej nie bo parafina może jednak zapychać. A na włosy to chyba tez zielony, do rąk ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. już rozpoczęłam akcję zużywania go- stopy i łokcie powinny być zadowolone ;) do twarzy bym się nie odważyła

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, moje włosy nie cierpią parafiny ;p następnym razem nie daj się speszyć i sprawdź dokładnie wszystko :D

    OdpowiedzUsuń